تاریخ 1397/10/23         ساعت 18:26     گروه خبری اخبار و رویدادها

دفتر نمایندگی بنیاد دانش با مشارکت هلدینگ سیمان سیستان با حضور امام جمعه و دادستان زابل، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان و اقشار مختلف مردم در زابل افتتاح شد. دفتر نمایندگی بنیاد دانش در زابل افتتاح شد.
دفتر نمایندگی بنیاد دانش در زابل افتتاح شد  مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جمعه شب در این مراسم گفت: در این استان حدود 30 هزار کودک یتیم وجود دارد که 10 هزار کودک یتیم در شمال این استان زندگی می کنند.
علیرضا نخعی افزود: از 700 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در سیستان و بلوچستان 30 هزار نفر آنان نیازمند نوشت افزار، پوشاک، کفش و تغذیه هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: گروه‌ها و طوایف که نعمتی بزرگ برای این استان هستند برای خدمت به نسل آینده‌ساز رقابت خود را آغاز کنند چرا که برداشتن این بار سنگین توسط یک نفر، بنیاد، گروه و موسسه امکان پذیر نیست.
وی گفت: بنیاد دانش توسط عده‌ای دلسوز در ایران با هدف خدمت به کودکان بی سرپرست و یتیم راه اندازی شده که نشان از معرفت و هوشمندی آنان است.
مدیر عامل هلدینگ همگامان توسعه سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره شرکت صنایع زابل نیز گفت: دفتر نمایندگی بیناد دانش طی تفاهمی با هلدینگ سیمان زابل در مدت زمان یک سال 300 نفر را زیر پوشش خود قرار می دهد که این رقم افزایش پیدا می کند.
محمدرضا احسان فر افزود: افتخار می کنم که اهل سیستان و بلوچستان هستم چرا که در آن انسان های توانمند مادی و علمی در بخش های مختلف زندگی می کنند.
مدیر عامل بنیاد دانش نیز اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان تاکنون چهار دفتر در زاهدان، سراوان، زابل و خاش از سوی این نهاد افتتاح شده که با حمایت مردم استان در آینده بتوانیم خدمات بنیاد دانش در این نقطه از ایران اسلامی را توسعه بدهیم.
محمدعلی شرافت افزود: بنیاد دانش با هدف توانمند سازی دانش آموزان نیازمند، محروم از نعمت پدر و با استعداد ایجاد شده است و در کنار خدمات آموزشی خدمات حمایتی را انجام می دهد.
وی گفت: فرزندان این سرزمین از ترک تحصیل پرهیز کنند زیرا این بنیاد در زمینه اشتغال زایی و توانمندی سازی به آنان خدمات ارائه می دهد.
مدیرعامل بنیاد دانش بیان کرد: این بنیاد با فراهم کردن امکانات برای دانش آموزان با استعداد ولی بی بضاعت زمینه شکوفا کردن استعداد آنان را فراهم می کند.
وی اظهار داشت: محور خدمات آموزشی بنیاد دانش با توجه به اینکه یک موسسه غیرانتفاعی محسوب می شود بورسیه دانش آموزان است.
در پایان شماری از دانشآ‌موزان شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان بورسیه تحصیلی خود را از سوی بنیاددانش و هلدینگ سیمان زابل دریافت کردند.