تاریخ 1396/10/04         ساعت 14:10     گروه خبری بلاگ بنیاد دانش

گزارشی از برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی در بنیاد دانش با همت اعضای بنیاد دانش در روز پنجشنبه سی ام شهریور ماه 1396 در مجتمع فرهنگی ورزشی پیام واقع درخیابان شریعتی آغاز سال تحصیلی با حضور بورسیه شدگان از مقطع دبستان تا دانشگاهی به همراه خانواده هایشان، جشن گرفته شد.
تصویر

مسئولین و راهنماها ازهمان ابتدای صبح مشغول آماده سازی مراسم و مرتب کردن سِن بودند و در ساعت 9:30 مهمانان کم کم وارد سالن می شدند و با پذیرایی کیک و آبمیوه، خانواده ها به سالن راهنمایی می شدند و بچه ها دورتادور دو میزی که پر بود از وسایل کاردستی، قرار می گرفتند. دور میزهای کاردستی پر شده بود از صدای خنده بچه هایی که با شادی کاردستی های آماده شده خود را به راهنما و دوستان دیگر نشان می دادند و تجربۀ همدلی و شوق مشترک ، باردیگر در بین آنها احساس می شد.

حدود ساعت ده بود که مراسم آغاز شد. در ابتدا با تلاوتی از آیات قرآن کریم، فضا حضور معنوی تری به خود گرفت و بعد از خواندن سرود جمهوری اسلامی، مراسم رسما کار خود را آغاز کرد. با خواندن متنی زیبا و تاثیر گزار توسط مجری محترم برنامه خانم علیزاده، حس و حال خاصی در عمق جشن جان گرفت و بعد از آن جناب آقای احدی فر از اعضای محترم هیئت مدیره ی بنیاد شروع سخن خود را با تبریک سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس آغاز کرد. همچنین با بیان رشادت هایی از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، از دانش آموزان خواست تا الگوهای موفق از جمله ائمه و معصومین ( ع ) را همواره در طول مسیر زندگی خود به یاد داشته باشند.

مرحله ی بعد اهدا جوایز به دانش آموزان ممتاز مقطع دبستان بود که با برگزاری مسابقه ای که برای این رده سنی ترتیب داده شده بود داوطبان با اجرای مسابقه که شامل بازی پانتومیم بود، بمب خنده و شادی بین حضار ترکید و به سه نفر از شرکت کنندگان جوایزی به رسم یابود از طرف بنیاد دانش، تعلق گرفت.

بعد از مراسم دبستانی ها نوبت به مقطع متوسطه رسید و جوایزی به رتبه های برتر مقطع اول و دوم متوسطه تعلق گرفت. مسابقۀ پسرهای دبیرستانی اجرای یک گزارش ورزشی بود که چند نفر به عنوان داوطلب روی سن آمدند و به واقع، حق مطلب را خوب ادا کردند و با نشاندن خنده بر لبهای حضار، با تشویق و گرفتن جوایز، این قسمت از برنامه را به پایان رساندند.

اکنون نوبت به معرفی یکی از الگوهای موفق توسط خانم مجری بود که با دستهای گرم حاضرین، آقای احمد صفایی فرزند شهید بزرگوار به روی سن آمدند. ایشان را می توان نمونه بارز یک فرد موفق در رده های بالای علمی و اخلاقی دانست . آقای احمد صفایی که موفق به اخذ دومرتبه کسب جایزه از بنیاد علمی خوارزرمی شده است، درباره ضرورت توکل و همچنین استمرار در تلاش و پشتکار برای دانش آموزان سخن گفت.

بعد از تشویق آقای احمد صفایی به عنوان یکی از چهره های موفق، نوبت به مسابقه لب خوانی دخترها رسید.مسابقۀ هیجان انگیز و مفرحی بود که با اهدا جوایز به برندگان به اتمام رسید و در نهایت تقدیر از دانش آموزان کنکوری بود که تازه به جمع دانشگاهیان پیوسته بودند.

با نزدیک شدن به ساعت یک بعدازظهر، کم کم به پایان یک جشن زیبا که پر بود از اتفاقات و لحظات به یاد ماندنی، می رسیدیم. در خاتمه آقای رضایی توضیحاتی دربارۀ ضوابط آموزشی و معرفی راهنماها در سال جدید مطرح کرد که شامل نکته هایی مهم و کلیدی بود. با ذکر صلوات از سوی حضار جلسه خاتمه یافت و دانش آموزان در کنار آشنایی با راهنماهای مربوطۀ خود، آمادۀ دریافت لوازم التحریر، کیف، کفش و لباس ورزشی از سمت بنیاد شدند.بعد از دریافت بسته های تحصیلی توسط دانش آموزان، به دعوت مسئولین بنیاد، حضار برای اقامۀ نماز اول وقت و صرف ناهار دعوت شدند.