تاریخ 1396/10/23         ساعت 14:55     گروه خبری بلاگ بنیاد دانش

بر اساس آمارهای موجود 13 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارند که پنج میلیون و ششصدهزار نفر آنها در مقاطع متوسطۀ اول و دوم در حال تحصیل هستند. این دانش آموزان را میتوان بی تردید یکی از گرانبهاترین سرمایه های کشور دانست که نقش تعیین کنندهای در حال و آیندۀ همۀ ما خواهند داشت.
اگه تو کمک کنی ... اما این گنجینۀ گرانبها همواره در معرض تهدید است. به عنوان مثال ارتکاب جرم و بزهکاری میتواند مسیر زندگی یک نوجوان را تغییر داده و آیندۀ او را برای همیشه تباه کند. بر اساس آمار رسمی 50 درصد بزهکاران کودک و نوجوان، گروهی هستند که در مقطع متوسطه به دلایلی از ادامۀ تحصیل بازماندهاند. بدیهی است که حمایت از این نونهالان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان نخستین گام برای تضمین آیندۀ کشورمان است.

بنیاد دانش که با کسب مجوز رسمی از وزارت کشور از سال 1393 کار خود را آغاز کرده با حمایت از کودکان و نوجوانان با استعداد محروم از داشتنِ نعمت پدر در تلاش است تا در این راستا نقش تأثیرگذاری را ایفا کند و تاکنون موفق شده است در سه استان تعداد قابل توجهی و تا بیش از سیصد و پنجاه دانش آموز مستعد را تحت پوشش قرار دهد و امیدوار است تا افق ۱۴۰۴ به حداقل ۱۰۰۰۰ بورسیه در سراسر کشور برسد. رقمی که نشان میدهد تا رسیدن به هدف نهایی راه زیادی در پیش روست.
این بنیاد پس از سالها بررسی و مطالعه با ارائه طرحی نو ، با بهره گیری از مشارکت های مالی و تخصصی مردمی و علاوه بر کمکهای مالی با مداخله موثر در امور آموزشی و تربیتی دانش آموزان، ، زمینه ساز بستری مناسب در جهت رشد و به فعلیت رساندن این استعدادهای بالقوه پنهان است بوده و با اعطای کمک در قالب بورس تحصیلی به دانش آموزان مستعد و نیازمند تا حصول نتیجه نهایی که همان رسیدن به عالی ترین درجات علمی و حرفه ای و خودکفایی و استقلال مالی و اجتماعی تک تک دانش آموزان است، دست از حمایت خودبر نمی دارد به حمایت مستمر خود ادامه خواهد داد.

بدین منظور در حال حاضر بیش از یکصد کارشناس عالی رتبه در حوزه های آموزشی، تربیتی،مشاوره ای ،استعدادیابی،کارافرینی ،اشتغال ،پزشکی ،دندانپزشکی،ورزشی و هنری با اختصاص وقت، دانش و تجربه خود بصورت داوطلبانه و تحت قالب مسئولیت اجتماعی مجدانه در وصول به مقصود بصورت کاملا هدفمند می کوشند و هر نوع خدماتی را در جهت حمایت و پرورش این استعدادهای پنهان نیازمند کمک انجام می دهند.

یکی از تمایزات این بنیاد مدیریت مالی مبالغ پرداختی از طرف همیاران و در بسیاری موارد استفاده از تخصصهای مورد نیاز بصورت رایگان داوطلبانه و تحت قالب مسئولیت اجتماعی میباشد ،نتیجه این سیاست علاوه بر انکه باعث کنترل و نظارت مستقیم بر روند تحصیلی بورسیه شدگان میباشد گردیده باعث ارزش افزوده دو تا بیش از سه برابری به نسبت پولهای پرداختی توسط همیاران شده است.

شما همیاران و حمایت کنندگان عزیز می توانید با پرداخت مبلغی بصورت ماهیانه جهت حمایت اختصاصی از یک یا چند دانش اموز و یا تامین مالی پروژه های مورد نظر و یا اختصاص امکانات مورد نیاز و یا اختصاص قسمتی از وقت خود ، ما را در مسیر روشن این هدف والای انسانی تنها نگذارید در این حرکت مقدس مشارکت فرمایید.

لازم به توضیح است که بمنظور ایجاد شفافیت بنیاد دانش هر ساله صورتهالی مالی حسابرسی شده خود را منتشر نموده و همیاران و حامیان عزیز میتوانند با استفاده از سیستمهای هوشمند و تمام الکترونیکی بنیاد دانش در جریان کامل چگونگی استفاده از بودجه های دریافتی و پیشرفت تحصیلی بورسیه مورد حمایت خود قرار گیرند
بنیاد دانش برای نیل به این مقصود نیازمند کمکهای شما همیاران سخاوتمند و خیرخواهی است که برای همۀ فرزندان ایران زمین آیندۀ درخشانی را آرزو میکنید می کنند